کشک شتر

کشک شتر

کشک شتر آسایش سازان

کشک شتر آسایش سازان

کشک شتر آسایش سازان يكي از فرآورده هاي فرعي شير شتر است كه به روش سنتي و برخلاف کشک گاو یا گوسفند، بدون جوشاندن قبل از شکل گیری دوغ شتر از ماده ای که روی شیر شتر بسته می شود تهیه می گردد. این كشك با حجم كم خود، يك ماده ي غذايي معجزه آساست كه در بر دارنده تمامي خواص شير شتر مي باشد و حاوي كلسيم، چربي، نمك، پروتئين و ويتامين و املاح بسیاری مي باشد. کشک شتر منبع فوق العاده ای از مواد مغذی می باشد که بدن را در برابر پوکی استخوان، دیابت، کم خونی، ضعف سیستم ایمنی بدن و… بیمه می کند.

كشك شتر از فرآورده هايي است كه از قديم به طور سنتي و از روي تجربه جزء برنامه ي غذايي مردم ترکمن بوده است و به علت داشتن اسيدهاي آلي، ضد عفوني كننده دستگاه هاضمه ( معده، روده ي كوچك و روده ي بزرگ) مي باشد.  كلسيم بالا و فسفر موجود در كشك شتر مي تواند در پيشگيري از پوكي استخوان موثر باشد.

کشك شتر به عنوان يك غذاي مقوي گرسنگي را كاهش داده و حجم كمي از معده را اشغال مي كند. از كشك شتر می توانید به عنوان يك افزودني به غذاهايي مانند آش رشته، آش جو، كشك بادمجان و حليم بادمجان يا به عنوان ماده ي اوليه در كله جوش استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − هشت =